Hver sommer fra månedsskiftet juni/juli til ut i august er tre av de gamle stuene i Sleggveien åpne for publikum. Dette gjelder Spjellstuggu, Persstuggu og Tyristuggu. Åpningstid er fra kl. 11.00 til 16.00. Det er gratis adgang.

Eiendommene ble overdratt til Stiftelsen Rørosmuseet 01.01.14, men det er museums- og historielagets medlemmer som holder åpent og fungerer som verter for de besøkende.

Hver torsdagskveld fra kl. 18.00 i denne perioden er det ulike aktiviteter i Sleggveien. Det kan være demonstrasjon av tradisjonshandverk, folkemusikk, foredrag om ulike tema fra røroshistoria eller liknende. Det er Rørosmuseet i samarbeid med museums- og historielaget som er ansvarlig for arrangementene.

-Persstuggu

-Spjellstuggu